PERSBERICHT: SKG-IKOB nieuwe eigenaar van SBRCURnet dochter BRIS B.V.

De aandelen van BRIS B.V. zijn volledig overgegaan van SBRCURnet naar SKG-IKOB. De bedrijven hebben op maandag 28 augustus 2017 de overeenkomst getekend.

Toekomst van software ontwikkelaar wet- en regelgeving is veilig gesteld.

De aandelen van BRIS B.V. zijn volledig overgegaan van SBRCURnet naar SKG-IKOBDe bedrijven hebben op maandag 28 augustus 2017 de overeenkomst getekend.

Sinds 1992 ontwikkelt en levert BRIS software voor de professionele gebruiker van de bouw gerelateerde wet- en regelgeving. BRIS is in 1992 begonnen onder de vlag van SBR, sinds 2013 SBRCURnet. SBRCURnet zal eind 2017 de deuren sluiten, aanleiding hiervoor zijn het wegvallen van fondsgelden en uitblijven van vervangende omzet. Vanaf vandaag is SKG-IKOB de nieuwe eigenaar van BRIS.

BRIS blijft een volledig zelfstandige B.V. onder de vlag van de SKG-IKOB Holding. SKG-IKOB neemt BRIS met alle medewerkers over.

SKG-IKOB is dé Nederlandse certificatie-instelling voor de bouw- en vastgoedsector. SKG-IKOB ontwikkelt totaalconcepten op het gebied van certificatie en beproeving van de gehele gebouwschil en de gebouwde omgeving.

Jeannette Baljeu, algemeen directeur bestuurder SBRCURnet, “Ik ben blij dat er door deze overname geen kennis verloren gaat en dat BRIS B.V. zich kan blijven inzetten voor de bouw. SKG-IKOB is een partij die goed bij BRIS past en een stevige positie heeft in de sector. SBRCURnet zet hiermee een belangrijke stap in de afronding van haar activiteiten. Felicitaties gaan uit naar het BRIS team en SKG-IKOB. Ze gaan ongetwijfeld een mooie en sterke samenwerking tegemoet.”

De overname van BRIS past in de strategie van SKG-IKOB. De drijfveer van beide bedrijven is het bieden van zekerheid in de bouw. Met expertise op het gebied van kwaliteitsborging en certificering in de bouw, bieden

SKG-IKOB en BRIS samen een nog vollediger aanbod  aan de bouwpartners.

BRIS levert software voor de professionele gebruiker van de bouw gerelateerde wet- en regelgeving. De producten onderscheiden zich door de onderlinge relaties te tonen tussen de verschillende aspecten van de bouwregelgeving en normering. De producten zijn ook geschikt ter ondersteuning bij het toetsen en toezicht houden.

Noot voor de redactie

Voor nadere informatie kunt u contact opnemen met Bram van der Valk (marketing- en communicatieadviseur SBRCURnet) via 015 3030 500 of bram.vandervalk@sbrcurnet.nl.